[ مستند برتر ]

جایزه‌ی مستنـد بر‌تر سال

[ مستند برتر ]

جایزه‌ی مستنـد بر‌تر سال

فراخوان دومین دوره‌ی «جایزه مستند بر‌تر»

به وسط سال رسیده‌ایم. برنامه جایزه مستند بر‌تر امسال را دیر شروع می‌کنیم، چون فیلم‌هایی که دیده باشیم و چشمگیر باشند، یا برای دیدن پیشنهاد شده باشند یا چنین بنماید که ارزش دیدن و انتخاب ‌شدن برای داوری را دارند، تازه به حد نصابی برای شروع کار رسیده‌اند. امسال سایت پیک مستند که فعالیت‌اش را تعطیل کرده، در هیئت برگزاری نیست و دو سایت ومستند و رای بن مستند برگزارکننده‌ی این برنامه‌اند.



در برنامه‌ی امسال هیئت انتخاب را جمعی ثابت شامل محمد تهامی ‌نژاد، رخشان بنی ‌اعتماد، سیف‌الله صمدیان، بهمن کیارستمی و مینا کشاورز تشکیل می‌دهند. قرار گذاشته‌ایم اعضای هیئت انتخاب در جمع داوران نباشند و فیلمی از اعضای هیئت‌های برگزاری و انتخاب در مسابقه‌ی امسال شرکت نکند.
در جمع داوران هم تغییراتی پیش آمده است؛ کسانی از جمع پارسال دیگر نیستند و افراد تازه‌ای وارد جمع داوران شده‌اند. داوران امسال این‌ها هستند: محمد اطبایی، همایون امامی، مهدی باقری، شیرین برق نورد، امید بلاغتی، بابک بهداد، مانی پتگر، پوریا جهانشاد، مهرزاد دانش، ناهید رضایی، مریم سپاسی، فرحناز شریفی، رامتین شهبازی، مهوش شیخ الاسلامی، روبرت صافاریان، مهرداد فراهانی، زاون قوکاسیان، پیروز کلانتری، حمید گرشاسبی، هوشنگ گلمکانی، محمدسعید محصصی، ابراهیم مختاری، شمیم مستقیمی، محمدرضا مقدسیان، احمد میراحسان، نسیم نجفی و فرهاد ورهرام.
فیلم‌هایی که برای اولین بار در سال ۱۳۹۱ به نمایش در می‌آیند می‌توانند وارد مسیر انتخاب و داوری ما شوند؛ اما چون امسال امکان نمایش فیلم‌ها بسیار کم شده، فیلم‌هایی که در سال ۱۳۹۱ آماده‌ی نمایش می‌شوند، پیش از نمایش هم حق شرکت در برنامه جایزه مستند بر‌تر امسال را پیدا می‌کنند. فیلم‌ها را هیئت برگزاری رصد کرده و در اختیار هیئت انتخاب می‌گذارد، اما ضمنا هر فیلمی با نظر مثبت حداقل پنج داور می‌تواند به‌طور مستقیم در معرض تماشا و اعلام نظر هیئت انتخاب قرار گیرد.
از فیلمسازان می‌خواهیم ما را در جریان نمایش یا آماده شدن فیلم‌هایشان بگذارند؛ به‌خصوص فیلم‌سازهای شهرهای جز تهران که رصد کردن و دستیابی به فیلم‌هایشان برای ما سخت است. حرف دیگری نیست و امیدواریم برنامه‌ی امسال جایزه مستند بر‌تر سال سالم و سرحال پیش برود و به انجام برسد. حرفی و سؤالی اگر دارید، از طریق سایت مستند بر‌تر سال و یا آدرس ایمیل mostanadebartar@gmail. com با ما در میان بگذارید.

نظرات 2 + ارسال نظر
پژمان مظا هری پور شنبه 15 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 03:17 ق.ظ

موفق باشید..

احسان چهارشنبه 3 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:37 ب.ظ

با سلام - فیلمها رو به چه آدرسی براتون بفرستیم ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد